Het Speulderbos

Posted on

Een plan wat al heel lang een plan was en toen ineens toch werkelijkheid werd. Het heeft even geduurd maar in het weekend van 10 en 11 februari 2018 bezochten we dan toch het Speulderbos. Aangezien dit ook nog het verjaardagscadeau voor mijn fotodinnetje was,  werd dat inclusief een overnachting en ontbijt in het Bilderberg hotel ’t Speulderbos in Garderen.

Op zaterdagochtend 10 februari vertrokken Marga en ik voor dag en dauw naar het Speulderbos, omdat de voorspellingen voor het weer erg hoopgevend waren. Daar aangekomen werden we beloond met prachtige omstandigheden want het was behoorlijk mistig. De auto werd geparkeerd bij Boshuis Drie en te voet werd verder gewandeld.

Achter het Boshuis kom je al heel snel bij de dancing trees. Dit moet je echt een keer gezien hebben! In de mist ziet dat er uit als een sprookje.

Onze tocht ging verder naar het Solse gat en vervolgens terug naar Boshuis Drie. Hier hebben we onze lunchtraditie voortgezet, 2 kroketten met brood en een latte. Daar worden wij zo blij van.

Na de lunch zijn we met de auto een stuk het bos ingereden en daar geparkeerd. In de middag kwam de zon nog heel even tevoorschijn maar zonnestralen kwamen er niet meer doorheen, mede door dit late tijdstip.

Moe maar voldaan kwamen we terug bij de auto en zijn we naar Bilderberg ’t Speulderbos gereden. Bij de receptie werd ons medegedeeld dat er in het restaurant die avond geen ruimte meer beschikbaar was voor een diner. Dat was balen want we waren niet echt in staat om nog iets anders te bedenken.

De kamer was mooi ingericht en vervolgens hebben we ons daar even opgefrist en zijn we even een koffietje gaan doen in het restaurant om te bedenken waar dan wel te gaan eten die avond. Na wat navraag konden we echter toch terecht in het restaurant, gelukkig maar.

We kozen beide voor een bilder-burger met friet. En dat was prima te eten en helemaal fijn dat we er niet meer op uit hoefden.

Na het eten nog even instagrammen en ander geneuzel op die telefoon en al vroeg ging het lampje uit.

De volgende ochtend genoten van een lekker ontbijtje, de wandelschoenen weer aan, en vanuit het hotel begonnen we aan ons ochtendrondje. Aan de achterzijde van het hotel loop je zo het Speulderbos in. Een echte aanrader dus.

Rond het middaguur konden we geen bomen meer zien en geen foto optie meer bedenken dus zijn we naar het hotel terug gegaan. Daar hebben we afgesloten met een koffietje en daarna lekker weer naar huis gereden.

Pas toen kwam het in ons op dat het carnaval inmiddels hevig was los gebarsten in het zuiden. Heel erg fijn om juist dan op de Veluwe te zijn, dat is dus ook aan aanrader!!

2 Replies to “Het Speulderbos”

1. Super bedankt voor dit fantastische weekend, in één woord geweldig. Dat speulderbos stond al zo lang op ons lijstje, eindelijk ging het er van komen. We werden enorm beloond, getraceerd op mist, mooier konden we het niet hebben. Later kwam ook de zon nog door. Het was een topdag! Het was zo als altijd super gezellig, wat hebben we toch weer een lol gehad.
    Ook fijn, dat we niet meer helemaal terug naar huis hoefde te rijden, pff, wat waren we moe, die overnachting was een goed idee!

Lekker eten, lekker slapen, en de volgende ochtend, nog maar eens een mooie ronde.
    Ik ga nog een stukje!!

2. Prachtige foto’s zie ik altijd vh Speulderbos voorbij komen. Staat op mijn lijstje dus. En met een goede slaaptip erbij nu. Top!