Instameet Noord-Holland

Posted on

Op zondag hadden we met een aantal enthousiaste mensen afgesproken om de mooie molens in Noord-Holland te gaan fotograferen. We noemen deze mooie molens ook wel dikbuiken. Om 5 uur thuis vertrokken zodat we om 7 uur op de afgesproken parkeerplaats konden zijn. We starten bij de molens in Oudorp.

Terwijl we stonden te genieten van de opkomende zon, kwam er ook wat jeugd aan en die hadden een erg gezellige en lange avond gehad. Het was echt enorm koud dus ben ik al gauw in de auto gaan zitten om op te warmen.

Onze reis ging verder naar Oterleek. Ook daar staat een gezellige dikbuikmolen aan het water. Deze molen heet “de Otter” met zicht op de aangrenzende warme bakker.

In Rustenburg de drie molens op een rijtje bezocht. Er lag nog ijs op het water en dat maakte dat we vanaf een bijzonder punt de foto’s konden maken.

Onderweg nog gestopt om te genieten van de laatste schaatsmomenten. Een vrolijk dametje kwam vragen of ik foto’s van haar en haar vriend wilde maken, dat was nog eens leuk om te doen.

Vervolgens zijn we doorgereden naar De rijp om koffie te gaan drinken. Het was inmiddels een uur of half elf dus je zou denken dat er iets open was in het centrum. Uiteindelijk kwamen we uit bij Hotel de Rijper eilanden, en daar koffie met appeltaart op.

Vervolgens zijn we doorgereden naar bezoekerscentrum de Breek. En ook hier staat weer een prachtige molen in een prachtig wijds landschap. De zon kwam door en het licht werd steeds mooier ondanks dat het midden op de dag was bleef het toch nog een beetje heiig.

Bij de koffie in het bezoekerscentrum namen we nog een heerlijke tosti. Daarna zijn we bij het IJsselmeer gaan kijken waar we getrakteerd werden op een fantastische ijsvlakte!

Langs het IJsselmeer gingen we op zoek naar een steigertje, maar na enig gesteggel besloten we toch maar verder te gaan naar de schermermolens. Daar hebben we het rolletje volgeschoten.

Op de terugweg naar huis toch nog heel even bij Durgerdam wezen kijken, en daar waren de steigertjes nog mooi omringd door ijs, de laatste winter foto’s , en nu op naar de lente.

4 Replies to “Instameet Noord-Holland”

1. Leuk en herkenbaar stukje om te lezen! Logisch, omdat ik ook bij was. Zeer gezellig en wat mij betreft een instameet in het zuiden als leuk vervolg op deze meeting!